Gaišais Ziemassvētku gaidīšanas laiks saistās ar rūpēm, siltumu un labiem darbiem. Tuvojoties gada nogalei, arvien biežāk sabiedrībā izskan aicinājumi atbalstīt dažādas labdarības iniciatīvas un sniegt palīdzīgu roku tiem, kuriem tas nepieciešams. Nesen veiktās iedzīvotāju aptaujas dati liecina, ka tikai 7 % sabiedrības ziedo regulāri. Vairāk nekā trešdaļa aptaujāto norāda – labdarības iniciatīvās iesaistās dažkārt, un biežāk (40 %) šādi atbildējušas sievietes. Savukārt 41 % atklāj, ka ziedo reti, vēl katrs piektais jeb 20 % – izvēlas neziedot.
Neredzamās vajadzības un palīdzība, kas nevar gaidīt
Latvijas Bērnu fonda viceprezidente Vaira Vucāne: “Strādājot ar bērniem un ģimenēm jau vairāk nekā 35 gadus, ik dienu redzam – cik dažādas, dažkārt sabiedrībai nemanāmas un nezināmas ir grūtības, ar kurām ģimenes sastopas. Ar “Mēness aptiekas” atbalstu nesen aizsāktajā labdarības programmā “Labsirdības misijā” tiek līdzfinansēti tehniskie palīglīdzekļi bērniem ar funkcionāliem traucējumiem gadījumos, kad valsts piešķirtais finansējums nav pietiekams, lai nodrošinātu bērnam individuālajām vajadzībām pielāgotu palīglīdzekli. Ar programmā pieejamajiem līdzekļiem palīdzēts jau trīs ģimenēm. Lai pavērtu iespējas, kuras bērniem citkārt būtu nepieejamas, nozīmīgs ir katrs atbalsts. Sabiedrības uzticēšanās un vēlme palīdzēt ir mūsu lielākais spēks.”
Kas mudina ziedot?
Vērtējot motivāciju un faktorus, pēc kādiem izvēlas iniciatīvas, ko personīgi atbalstīt, vairāk nekā 40 % iedzīvotāju minējuši, ka būtiskākais ir skaidrs un konkrēts labdarības mērķis. Vēl teju trešdaļai nozīmīga ir apziņa, ka dara labu un svarīgu lietu. Savukārt 27 % motivē pārliecība, ka arī mazs ziedojums var kaut ko mainīt. Kā citi faktori norādīti arī ziedojuma saņēmēja personiskais stāsts, kā arī praktiski apsvērumi, piemēram, tehniski viegls un ērts ziedošanas rīks (19 %).
Ar līdzjūtību un līdzdalību – “Labsirdības misija”
“Mūsu mērķis, īstenojot “Labsirdības misiju”, ir ne tikai finansiāli atbalstīt un ziedot līdzekļus bērnu ar funkcionāliem traucējumiem mobilitātei, bet arī veicināt pārmaiņas sabiedrībā – ar aktīvu līdzdalību veicināt labsirdību, kur ikviens sevi redzam kā daļu no risinājuma. Kā atbildīgam veselības nozares uzņēmumam, mums ir svarīgi būt līdzās un nākt talkā ar savu palīdzīgo plecu – daudzām ģimenēm risinājums vajadzīgs nekavējoties, un šādos brīžos mēs varam būt tie, kas palīdz. Kopā soli pa solim veidojam tiltu starp vajadzībām un iespējām, un šis tilts kļūst stiprāks ar katru cilvēku, kurš iesaistās. Turklāt mūsu programma rada iespēju iesaistīties labdarībā visa gada garumā. Esam gandarīti par pirmajos mēnešos kopā paveikto,” saka Jeļena Petrišina, “Mēness aptiekas” valdes locekle.
Labsirdības misijā aicināts pievienoties ikviens
Lai palīdzētu uzlabot situāciju veselības un sociālā atbalsta jomā, kur valsts iespējas ne vienmēr spēj nosegt visas vajadzības, “Mēness aptieka” ir izveidojusi sociālās atbildības programmu “Labsirdības misija”. Pirmais posms tiek īstenots sadarbībā ar Latvijas Bērnu fondu – līdzfinansējot tehnisko palīglīdzekļu iegādi mobilitātei bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, lai viņiem būtu pieejamāka plašā pasaule ikdienas gaitām, spēlēm, mācībām, draugiem.
Pirmajos divos mēnešos programmā “Labsirdības misija” bērnu ar funkcionāliem traucējumiem mobilitātes veicināšanai ”Mēness aptieka” veikusi ziedojumu 12 800 eiro apmērā. Uzņēmums arī turpmāk ziedos 10 centus par katru aptiekā iegādāto produktu ar “Labsirdības misijas” zīmi, kā arī vairākās aptiekās izvietotas Latvijas Bērnu fonda ziedojumu kastītes.
*Reprezentatīvu sabiedriskās domas aptauju 2025. gada septembrī veica pētījumu aģentūra “Norstat”, visā Latvijā aptaujājot 1017 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
"Mēness aptieka" 12. gadu pēc kārtas ir mīlētākais, kvalitatīvākais, zaļākais un cilvēcīgākais aptieku zīmols Latvijā. 2025. gadā ceturto reizi pēc kārtas "Mēness aptieka" saņēma starptautiskās programmas Best Places To Work ("Labākās darbavietas") sertifikātu, ko piešķir par darbinieku labsajūtas rādītājiem uzņēmumā. "Mēness aptieka" ieguvusi Sabiedrības integrācijas fonda (SIF) īstenotās programmas "Ģimenei draudzīga darbavieta" atzinību. "Mēness aptieka" kā klientam draudzīgs zīmols 2024. gadā atkārtoti ir saņēmusi starptautisku apliecinājumu, ko piešķir sertifikācijas uzņēmums ICERTIAS. 2024. gada Eiropas Ilgtspējīgu zīmolu indeksa (Sustainable Brand Index) rezultāti liecina, ka "Mēness aptieka" ir ilgtspējīgākais zīmols farmācijas nozarē Latvijā.
Vairāk informācijas: Līga Ribkinska, “Repharm” komunikācijas direktore;

