Raksti

Ko darīt, ja moka bezmiegs?

Ko darīt, ja moka bezmiegs?

Nākamā rītā agri jāceļas, gulēt gribas, bet aizmigt neizdodas, lai arī jau krietni pāri pusnaktij? Ja šāda situācija atkārtojas vairākas naktis pēc kārtas un ilgstoši, tas var nopietni ietekmēt vispārējo pašsajūtu, darbaspējas un veselību kopumā.

Parādoties miega traucējumiem, pirmā lieta, ar ko nevajadzētu sākt, ir lietot stipras iedarbības miega zāles. Jāsaprot, ka pie jebkura veida medikamentiem, it īpaši nervu sistēmu ietekmējošiem, ar laiku izveidojas pierašana un tādēļ jāpalielina deva vai jāizvēlas vēl stiprākas iedarbības zāles, lai sasniegtu vēlamo efektu, un ar šādu attīstības gaitu var pienākt brīdis, kad vairs nepalīdzēs pat visstiprākie medikamenti.

Iemesli, kādēļ nevaram aizmigt ir daudz un dažādi, var būt saistīti ar kādu citu, nopietnāku slimību, bet ja tādas nav, tad visbiežāk bezmiega cēlonis ir stress, kuru var izraisīt saspringts darba grafiks, attiecības ar tuvajiem, ekonomiska rakstura un citas visdažādākā veida problēmas dzīvē.

Pirmais, ar ko var sākt, ir sakārtot savu miega režīmu, kas nozīmē, iet gulēt un celties apmēram vienā un tanī pašā laikā. Labvēlīgi iemigšanu ietekmē pastaigas svaigā gaisā un ikdienas miers kopumā, tādēļ ieteicams ēdiekartē iekļaut vairāk tādus produktus, kas satur magniju un B grupas vitamīnus vai arī uzņemt tos papildus ar uztura bagātinātājiem. Vakarā nevajadzētu dzert kofeīnu saturošus dzērienus, piemēram, kafiju, un ēst smagnējas maltītes, it īpaši gaļas ēdienus. Vislabāk vismaz divas stundas pirms gulētiešanai paredzētā laika neēst neko, lai organisms netiktu nodarbināts ar gremošanas procesiem, kas var traucēt mierīgam miegam. Lai arī cik tas grūti mūsdienās nebūtu, stundu pirms gulētiešanas vēlams izvairīties no elektronisko ierīču (televizora, datora, mobilā telefona) lietošanas. Tā vietā labāk izvēlēties kādu relaksējošu nodarbi - lasīšana, silta vanna, mierīga mūzika.

Pie nelieliem miega traucējumiem var palīdzēt ārstniecības augus saturošas kombinētās tējas, piemēram, Dr.Tereško “Mieram un miegam” vai Dr.Pakalns “Ikdienas mieram”.

Aptiekās ir iespējams iegādāties visdažādākos uztura bagātinātājus ar nomierinošu darbību, taču iemigšanai vislabāk palīdzēs tie, kuru sastāvā ir melatonīns un tādi ārstniecības augi kā baldriāns, melisa, apiņi, pasiflora. Melatonīns ir hormons, kuru izstrādā epifīze un tas piedalās miega un nomoda cikla regulācijā, tādejādi nodrošinot veselīgu miegu. Bezmiega gadījumā šī hormona uzņemšana pus stundu pirms gulētiešanas var palīdzēt iemigt un arī novērst pamošanos naktī. Preparāti, kuri satur gan melatonīnu, gan ārstniecības augu kombināciju ir, piemēram, Herbastress miegam, Stop stress night, Dorminorm forte. 

Uztura bagātinātājs. Uztura bagātinātājs neaizstāj pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu.


Autore: Nellija Majore

Saistītie raksti